Przejdź do głównej zawartości

Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?

Automatyczna skrzynia biegów to serce komfortu jazdy współczesnym samochodem. Jako doświadczony mechanik, chcę podzielić się z Tobą kompleksowym przewodnikiem, który pomoże Ci zadbać o ten kluczowy komponent Twojego pojazdu, jednocześnie kiedy mechanik Goleniów powinien się nią zająć. 

Regularna kontrola poziomu oleju

Dlaczego jest to takie ważne? Olej w automatycznej skrzyni biegów pełni wiele funkcji – od smarowania, przez chłodzenie, aż po przekazywanie ciśnienia niezbędnego do zmiany biegów. Niewłaściwy poziom oleju może prowadzić do przegrzewania, co jest jedną z głównych przyczyn awarii skrzyni biegów.

Jak często należy to robić? Zaleca się, aby mechanik sprawdzał poziom oleju co 20 000 km lub co najmniej raz na rok, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

Używanie odpowiedniego oleju

Jaki olej wybrać? To zależy od modelu Twojego samochodu. Producenci określają specyfikacje oleju, który powinien być używany w danej skrzyni biegów. Użycie niewłaściwego oleju może skutkować nie tylko gorszą pracą skrzyni, ale także jej uszkodzeniem.

Porada od mechanika: Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta lub konsultuj się z zaufanym warsztatem, aby mieć pewność, że używasz oleju o odpowiednich właściwościach.

Unikanie nadmiernego obciążenia

Co się dzieje, gdy skrzynia jest przeciążona? Nadmierne obciążenie może spowodować wzrost temperatury i ciśnienia w skrzyni biegów, co przyspiesza zużycie komponentów i może prowadzić do awarii.

Rada od mechanika: Jeśli planujesz regularnie holować przyczepy lub przewozić ciężkie ładunki, rozważ instalację dodatkowego chłodzenia skrzyni biegów.



Regularne serwisowanie

Dlaczego jest to konieczne? Serwisowanie skrzyni biegów nie ogranicza się tylko do wymiany oleju. Wymiana filtrów, sprawdzenie stanu uszczelek i diagnostyka komponentów elektronicznych to tylko niektóre z czynności, które mechanik powinien wykonać podczas przeglądu.

Jak często serwisować skrzynię? Zaleca się, aby przeprowadzać pełny serwis skrzyni biegów co 60 000 km lub co 2 lata.

Słuchanie swojego auta

Na co zwrócić uwagę? Jeśli zauważysz, że skrzynia biegów zachowuje się inaczej niż zwykle – na przykład szarpie przy zmianie biegów, słychać niepokojące dźwięki, lub występują opóźnienia – to znak, że nadszedł czas na wizytę w warsztacie.

Rada od mechanika: Nie ignoruj żadnych niepokojących sygnałów. Wczesna diagnostyka może zapobiec poważnym i kosztownym awariom.

Wizyta w profesjonalnym warsztacie

Kiedy warto odwiedzić warsztat? Zawsze, gdy nie jesteś pewien, jak rozwiązać problem ze skrzynią biegów lub gdy wymagana jest specjalistyczna wiedza i narzędzia.

Rada od mechanika: Profesjonalny warsztat samochodowy Goleniów dysponuje nie tylko doświadczonymi mechanikami, ale także zaawansowanym sprzętem diagnostycznym, który pozwala szybko i skutecznie zidentyfikować i naprawić problem.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rok 2025 – Druga generacja Alfa Romeo Stelvio: Przełomowy SUV z Włoską Duszą

Rok 2025 zwiastuje nadejście przełomowego momentu w świecie motoryzacji, szczególnie dla tych, którzy cenią sobie elegancję, moc i zaawansowaną technologię. To właśnie wtedy na rynku zadebiutuje druga generacja jednego z najbardziej pożądanych i sportowych SUV-ów – Alfa Romeo Stelvio. Model, który od swojego debiutu w 2016 roku wzbudził prawdziwe emocje i stał się synonimem włoskiego designu, pasji i mocy, teraz ma zostać udoskonalony, oferując jeszcze wyższy poziom komfortu, osiągów oraz technologii. Druga generacja Stelvio to nie tylko zmiana w zakresie wyglądu czy specyfikacji – to przede wszystkim dowód na nieustanny rozwój marki Alfa Romeo, która od lat łączy w swojej ofercie sportowy charakter z luksusem. Alfa Romeo – Marka z Tradycją, Pełna Pasji Zanim zanurzymy się w szczegóły drugiej generacji Stelvio, warto przypomnieć, czym dla motoryzacji jest marka Alfa Romeo . Z ponad 100-letnią historią, Alfa Romeo to nie tylko producent samochodów – to prawdziwa legenda, która na stałe ...

Mazda CX-60 na rok modelowy 2025 – Nowa jakość elegancji i innowacji w SUV-ie

Mazda CX-60, ikona japońskiego inżynierstwa i nowoczesnego designu, na rok modelowy 2025 wkracza na rynek z szeregiem odświeżonych funkcji, zaawansowanych technologii oraz jeszcze większym naciskiem na komfort i wydajność. To samochód, który łączy sportową dynamikę z luksusowym wnętrzem, a nowinki wprowadzone w modelu 2025 podkreślają, jak Mazda nieustannie ewoluuje , zachowując przy tym swoje unikalne DNA. Przyjrzyjmy się, co nowego oferuje ten model i jak wpisuje się w historię marki. 1. Elegancki design, który przyciąga uwagę Mazda CX-60 od dawna wyróżniała się swoim eleganckim, ale sportowym designem, a wersja na rok 2025 tylko umacnia jej pozycję wśród konkurencji. Producent zdecydował się na odświeżenie wyglądu nadwozia, które teraz prezentuje bardziej nowoczesne i dynamiczne akcenty. Przód samochodu zdobią teraz nowoczesne reflektory LED, które nadają CX-60 bardziej agresywny i nowoczesny charakter. Zmodyfikowana osłona chłodnicy oraz bardziej wyprofilowane zderzaki sprawiają, ż...

Diesel 2025: czy warto jeszcze go mieć, czy lepiej pożegnać się z rurą wydechową?

Przez lata był niezłomnym towarzyszem długich podróży, bohaterem flot samochodowych i cichym zwycięzcą w kategorii „najwięcej kilometrów za najmniej złotówek”. Silnik diesla – chłodny, twardy, racjonalny. Ale dziś, w 2025 roku, ten niegdyś niezawodny sojusznik coraz częściej trafia na listę podejrzanych. Czy to tylko chwilowy kryzys wizerunkowy, czy może początek jego motoryzacyjnego końca? W czasach, gdy miasto dusi się od smogu, a elektryczne SUV-y śmieją się z dystrybutorów, pytanie o sens posiadania auta z dieslem staje się nie tylko praktyczne, ale wręcz egzystencjalne. Czy warto jeszcze w niego inwestować? Czy to ostatni moment, by z niego korzystać? A może to już tylko jazda w stronę zachodzącego słońca? Diesel – między demonem spalin a mistrzem ekonomii Nie oszukujmy się – diesel nigdy nie był modny. Nie przyciągał wzroku jak muskularne V6, nie miał tej iskry, którą uwielbiają miłośnicy benzynowych rasowców. Ale potrafił coś, czego nie potrafiła reszta – przejechać tysiąc kilom...