Każdy samochód ma swój niepowtarzalny „głos”, a najbardziej subtelne sygnały często pochodzą z najmniej widocznych elementów. Jednym z nich jest łańcuch rozrządu – stalowa konstrukcja, która precyzyjnie synchronizuje ruchy wału korbowego i wałka rozrządu. Choć zwykle pozostaje w cieniu, jego awaria daje o sobie znać w sposób, którego nie da się przeoczyć. Metaliczne stukanie, grzechotanie czy dzwonienie to najczęstsze oznaki, że łańcuch nie pracuje tak, jak powinien. Łańcuch rozrządu jest niezwykle trwały, ale z czasem ulega rozciągnięciu i zużyciu. Efektem jest nie tylko nierówna praca silnika , lecz także charakterystyczne dźwięki, które kierowcy opisują jako sygnały ostrzegawcze . Umiejętność ich rozpoznania pozwala uniknąć poważnej awarii, a czasem nawet uratować silnik przed katastrofą. Kiedy silnik zaczyna „mówić” Nie każdy metaliczny dźwięk spod maski oznacza problem z łańcuchem rozrządu. Silnik może wydawać różne odgłosy w zależności od temperatury, prędkości obrotowej c...